להרוויח כסף באינטרט מתכנים

התוכן הוא זה שמניע את האינטרנט. אם אתה משווק באינטרנט, או אם אתה שואף להרוויח כסף באינטרנט, אז זה אומר בין היתר שעליך לייצר תכנים, או לשלם למישהו אחר על מנת שיצור את התכנים הללו עבורך. בין אם תחליט לעשות את זה בעצמך ובין אם תחליט לשלם תמורת השירות הזה, הרי שבכל מקרה או שתיאלץ להשקיע הרבה מאוד מזמנך, או שתיאלץ להשקיע הרבה מאוד מכספך. כאן נכנסים לפעולה מאמרים מסוג  PLR –  אלה הן ראשי תיבות של  Private Label Rights. מדובר במאמרים וספרים דיגיטליים שאתה רוכש בסכום מסוים ומקבל עליהם את הזכויות המלאות. אם למשל רכשת ספר דיגיטלי מסוג PLR אתה יכול לשים את השם שלך עליו ולמכור אותו באינטרנט, ולהרוויח את כל ההכנסות מהספר. בנוסף לכך  אתה רשאי לפרק את הספר למאמרים ולפרסם אותם באתר משלך, לשים באתר פרסומות וכך לייצר הכנסות.

בוא נתבונן בדוגמה, יזם אינטרנט זריז וחכם שמבין שיש ביקוש גדול לתכנים מקוריים, מחליט ליצור מוצר שכולל מאות מאמרים בתחומים שונים. או שהוא עצמו כותב את התכנים או שהוא מזמין כמויות גדולות של מאמרים, כך שיוצא לו לשלם שקלים בודדים בעבור כל מאמר. היזם הזה יצר באמצעות קשר עם כותבים אחרים, ובאמצעות כתיבה שלו 750 מאמרים בנישות שונות. בממוצע הוא השקיע  כ 10 שקלים על כל מאמר, סך הכול  7500 שקלים. הוא מציע את החבילה הזאת למכירה במחיר של  699 שקלים. כלומר מי שרוכש את החבילה מקבל מאמרים מקוריים, כאשר כל מאמר עולה קצת יותר משקל אחד. היזם שמוכר את החבילה צריך למכור אותה סך הכול ל 11 אנשים על מנת להגיע לנקודת ברייק איבן, כלומר להחזר השקעה. כל עותק נוסף שהוא מוכר מעבר לזה הוא מתחיל להרוויח. אם הוא הוא ימכור את החבילה ל 100 אנשים תהיה לו הכנסה של 69,900 שקלים מהפרויקט הזה. כמובן שיש עוד כמה הוצאות בדרך מעבר לרכישת המאמרים עצמם, אבל אתה יכול כבר להבין שמסכום של 70,000 שקלים, נישאר נתח לא קטן.
להרוויח כסף מהתכנים
אם רכשת את החבילה הזאת, זה כאילו שיש לך סופר צללים העומד לרשותך וכותב עבורך את התכנים, ובמחיר מצחיק. אם זה נשמע כל כך טוב אז למה לא כולם רוכשים את החבילות הללו, איפה המלכוד. ובכן יש נקודה חלשה. אם אתה רוכש 750 מאמרים מקוריים, ואתה היחידי שמחזיק בהם, אז זה מצוין עבורך, כי יש לך תוכן מקורי, אבל אנחנו יודעים שזוהי אינה המציאות, יחד איתך רוכשים אנשים  נוספים את התכנים הללו, והם מחזיקים בידם בדיוק את אותם המאמרים שאתה מחזיק. אנו יודעים היטב שגוגל לא אוהב תכנים כפולים, ותמיד מעדיף תוכן חדש רענן וייחודי. אבל ישנה דרך לעשות את זה נכון ולהרוויח מזה כסף.

השיטה היא פשוט לשכתב את התכנים מחדש, נכון זה ייקח קצת זמן והשקעה, אבל בהחלט זה לא כמו לכתוב מאמר מדף לבן חלק. עליך לשנות את הכותרת של המאמר, לשכתב את המאמר, להוסיף תמונה מתאימה, ואתה על דרך המלך.  בתור דוברי עברית ישנה נקודה לטובתנו בעניין הזה. אם אתה מסוגל לתרגם בקלות תכנים מאנגלית לעברית הרי שאתה יכול לרכוש חבילה זולה של מאות מאמרים באנגלית ולתרגם אותם לעברית, והנה לך תוכן ייחודי.