הדלק של העבודה מהבית

הדלק עולה ועולה
מייד תבינו מדוע אני מעדיפה לעבוד מהבית, זה די פשוט. בשנים האחרונות מחירי הדלק הכפילו את עצמם המחירים של המזון עלו והדיור יקר מאי פעם. זה מוזר שבכל פעם שמתפרסם מדד המחירים לצרכן אומרים לנו שהמחירים עלו בשמינית האחוז, או ברבע אחוז. אנחנו מתפלצים מכך שאנחנו צריכים עוד מעט לקחת משכנתה כדי לשלם דלק לשנה של נסיעה. המדד  ממש לא משקף את המחירים של הדלק של המזון, ואפילו לא את מחירי הדירות. אם כך איך זה שמציגים לנו מדד כל כך נמוך? זה נעוץ בזה שהמדד מחושב על פי חבילה שלמה של מוצרים ושרותים. אז אם למשל יש עכשיו מבצעים של סוף עונה בתחום ההלבשה, והמחירים ירדו ב 10% אז זה נכנס לחישוב הכללי ומאזן את עליית המחירים של הדלק ושל המזון. אז עליית המחירים היא אכן מזערית אם נימנע מעצמנו לקנות דלק, לא ניסע ברכב שלנו, ונימנע מלקנות מזון. אז עכשיו אתם מתפלאים מדוע אני מעדיפה לעבוד מהבית? כן אני יודעת אתם יכולים לומר לי, תיסעי בתחבורה ציבורית. הרי התחבורה הציבורית זולה באופן משמעותי מנסיעה ברכב פרטי. תשכחו מזה. תיסעי באוטובוס? אני  מודיעה באופן חד משמעי שכף רגלי לא תדרוך בתוך אוטובוס, לא של אגד ולא של דן ובוודאי שלא במוניות השרות הללו שהנהגים שלהן משתוללים בכבישים ומסכנים את חיי הנוסעים. חייתי באירופה כמה שנים, ואין מקום כמו ישראל, התחבורה כאן אולי 50 שנה אחורה. 


בכל פעם שאני רואה אוטובוס עמוס עד אפס מקום, אני מתבוננת בחמלה רבה על אותם אנשים שאין להם בררה אלא לעמוד בצפיפות באוטובוס דחוס. אני לא רוצה לחשוב כמה זמן הם עמדו בתחנה בגשם או בחום הקופח, וחיכו לאוטובוס הזה שבכלל יואיל בטובו ויגיע כדי לאסוף אותם. הרי בסופו של דבר הם לא נוסעים בחינם, הם משלמים כסף, אבל כמו שמובילים אותם, זה פשוט ביזיון. ביום שאני אראה תחנות אוטובוס סגורות וממוזגות בקיץ, מגנות על הנוסעים בחורף, אז ארגיש שחל פה שינוי. ביום שאני אראה אנשים יושבים נינוחים באוטובוס, כולם יושבים ואף אחד לא ניאלץ לעמוד בנסיעה, אז אני אומר שהנה סוף כל סוף התחולל פה שינוי בתחום התחבורה הציבורית. ועד אז...לא תודה! לא בבית ספרי לפחות.