עבודה לנוער

בתקופת החופשות נערים ונערות מחפשים עבודה. החופשות בישראל ארוכות דיין כדי לאפשר לבני הנוער לעבוד ולהרוויח כסף. כל אחד וסיבותיו עמו מדוע לעבוד בחופשה. בכל מקרה מדובר בתהליך חיובי, שבו הנוער לומד להעריך את הכסף שבעבורו הוא עמל, ומשקיע את זמנו כדי להרוויח אותו.

קיימים אפשרויות רבות של עבודה לנוער, עבור מי שבאמת רציני ומעוניין להשקיע מזמנו וממרצו על מנת לייצר לעצמו הכנסה זמנית. בכל מקרה מדובר בעבודות זמניות לפרק זמן קצוב. וכאן אני רוצה להכניס הערת אזהרה, ראיתי כבר יותר מדי בני נוער שהתחילו לעבוד בחופשת הקיץ, אבל המעסיק שלהם היה מרוצה מהם, וביקש מהם להמשיך לעבוד גם בתקופת הלימודים. זה לא דבר מומלץ לעשות, ולא כדאי להמשיך לעבוד בשעות הערב, בתקופת הלימודים. מוטב לסרב בנימוס ולומר למעסיק שאתם מעדיפים להתמקד בלימודים, או לומר לו שהוריכם אינם מרשים לכם לעבוד בזמן הלימודים. הסיבה לכך שהיא שמי שעובד בתקופת הלימודים, מגיע עייף ללימודים, לא מצליח להתרכז בשיעורים, ואף לעתים כלל לא מגיע, מרוב עייפות. העדרויות מהלימודים עלולים לפגוע בהישגים של התלמיד, ולכן לא זה לא כדאי.

צריך לדעת לעשות את ההפרדה בין חופשה לבין לימודים ולא לערבב בין השניים. כאשר אתם חופשיים מלימודים, צאו עבדו, וחסכו כסף. אבל כאשר החופשה מסתיימת, חיזרו במלוא המרץ ללימודים, בלי הפרעות מיותרות.