המירוץ אחרי הכסף

אנו חיים בעולם חומרני, בעולם שבו נחוץ לנו כסף, והרבה. עד לפני חמישים שנה החיים היו הרבה יותר פשוטים. למרבית האנשים לא היה אפילו טלפון פשוט של בזק בבית, שלא לדבר על ניידים, שזה לא היה לאף אחד. לא היו לאנשים מחשבים בבית, ובוודאי שלא אינטרנט. לאנשים היתה טלוויזיה בשחור לבן והאופציה היחידה לצפות במשהו היתה ערוץ 1 (כיום מופיע כערוץ 11 בממיר הדיגיטלי שלכם). עכשיו, אם אתם באמת צעירים, נאמר תלמידי בית ספר, אז זה נשמע לכם מאוד רחוק, אתם מרגישים שה 50 שנים הללו כל כך מרוחקים מכם, כאילו זה היה בתקופת המבול של נח עליה למדתם בשיעורי תנ''ך בבית ספר, אבל במונחים היסטוריים, 50 שנה, זה ממש כלום, למעשה במונחים היסטוריים זה כאילו שזה היה רק אתמול. בזמן ההוא מעטים מאוד טסו לטייל בחו''ל, ומי חשב על מותגי אופנה? לא, אני לא חייתי בתקופה ההיא, אבל ההורים שלי היו שם, והם סיפרו לי הכול, הם היו ילדים והם יודעים היטב איך זה היה.
זקוקים ליותר כסף
דווקא בתקופתנו המירוץ אחרי הכסף הוא לגיטימי מתמיד, כולם רוצים להרוויח כסף, אבל זוהי לא סתם גחמה של אנשים להיות עשירים יותר, ולא מדובר באיזה רצון חמדני ליותר כסף. כיום, כל אחד צריך יותר כסף. קיים צורך אמיתי, נחיצות ליותר הון כדי לחיות את החיים המודרניים. למעשה כיום, על מנת לממן חיים רגילים לגמרי צריך הרבה מאוד כסף. אם באופן תאורטי היינו מקימים לתחייה אדם עשיר שנפטר לפני 50 שנה, ומחזירים אותו לתקופתנו, הוא היה בהלם מוחלט. הוא היה אומר שהאדם הממוצע, חי כאילו הוא אחד מעשירי העולם. המסר שאני רוצה להעביר הוא  שבתקופתנו מרביתנו נהנים מחיים הרבה יותר נוחים מהעשירים הגדולים ביותר בתבל שחיו בעבר. יש לנו טלוויזיה עם מאות ערוצים, יש לנו בגדים ואפנתיים, יש לנו מחשב עם חיבור לאינטרנט, יש לנו טלפונים ניידים ונייחים, יש לנו מכונית. הבתים שלנו מחוממים היטב בימי החורף הקרים, וממוזגים בימי הקיץ החמים, אנחנו יוצאים לחופשות חלומיות בחו''ל, סועדים ליבנו במסעדות, לנים בבתי מלון.

זוהי הסיבה מדוע כל כך הרבה אנשים בימנו מחפשים הזדמנויות לעשות כסף, מחפשים דרכים להרוויח דרך האינטרנט, לעבוד מביתנו ולבנות עסק היישר מהדירה שלנו.