להרוויח כסף מבלוג נישה

בלוג נישה יכול להיות רווחי, אך זה תלוי בך, איך אתה מנהל אותו. בלוגי נישה, אלה הם בלוגים שקשורים לתחום מסוים, תחום ספציפי. דוגמה לבלוגי נישה הם: בלוג עבודה מהבית, בלוג ברכות ואיחולים, בלוג קידום אתרים, בלוג אילוף כלבים, בלוג הארי פוטר, ועוד ועוד'. על פי הדוגמאות אני חושבת שכבר הבנת את הרעיון, בלוג נישה הוא בלוג שעוסק בתחום אחד, מתמקד בו ומתעמק בו. באופן טבעי בלוג כזה מושך אליו קוראים ומבקרים המתעניינים בנושא הספציפי הזה. וזהו מקור עוצמתו

אם למשל כתבת בלוג על מאסטר שף, אז אנשים שצופים בתוכנית הם קהל היעד שלך. אלה הם אנשים שאוהבים לבשל, אוהבים לאכול, נהנים לצפות בתוכניות העוסקות בהכנת אוכל, וכנראה שהם גם אוהבים ריאליטי. הבלוג יכול לעסוק בתחביב שלך, יש אנשים שמאוד אוהבים לבשל, והפכו את התחביב שלהם לבלוג, הם פשוט מאוד כותבים אודות מאכלים, ומפרסמים מתכונים מעולים. בלוג שכזה הוא בנישת מזון ומתכונים. מישהו שעושה דיאטה ונכנס לתוכנית הרזיה, יכול להקים בלוג בנושא של דיאטה והרזיה ולחלוק עם הגולשים את החוויות שלו ואת הדרך שבה הוא מגיע להישגים בתחום הפחתת המשקל. רבים מתעניינים לדעת כיצד אנשים אחרים מצליחים לרזות ולרדת במשקל, זוהי אחת הסיבות להצלחה של תוכניות ריאליטי, כמו התוכנית לרדת בגדול.

כאשר אתה שוקל באיזו נישה להקים בלוג, עליך לבחון מראש כמה דברים. ראשית עד כמה אתה מתעניין בתחום בו עליו אתה מעוניין לפרסם בלוג? האם יש לך תשוקה עזה ללמוד כל מה שניתן בתחום הזה, האם אתה רוצה לדעת יותר, ונרגש ללמוד עוד ועוד בתחום הזה?
השאלה השנייה שעליך לשאול את עצמך היא האם אתה מסוגל לכתוב לפחות שלוש פעמים בשבוע, ולפרסם מאמרים חדשים ופוסטים מעודכנים? אתה מבין, בלוגים מטבעם הם פורמט שמתעדכן באופן תדיר מאוד. זוהי אחת הסיבות שמנועי חיפוש אוהבים בלוגים, מכיוון שהם מספקים תוכן טרי ורענן לאינטרנט. תחשוב לרגע על אתר אינטרנט שהכתבה האחרונה שנכתבה בו היא לפני 5 שנים. את מי זה מעניין בכלל אתר כזה, אם התכנים בו ישנים ולא מעודכנים? האינטרנט במהותו ומטבעו הוא מרחב המעודד עדכונים. אם בעבר, עיתונים כתובים היו צריכים להמתין עד להדפסת העיתון על מנת לפרסם משהו חדש, הרי שכיום, העדכונים הם מיידים. אם התרחש אירוע כלשהו בעל משמעות, מייד זה עולה לאינטרנט. לא צריך להמתין לעיתון המודפס של מחר בבוקר כדי לפרסם את זה לציבור הרחב.

מדוע דווקא בלוג נישה ולא בלוג כללי? בשעה שאתה יכול להקים בלוג ככלי, שבו תביע את מחשבותיך או העמדות שלך, הרי שבלוג שכזה לא צפוי להרוויח כסף רב. אנשים מחפשים באינטרנט מידע באופן ממוקד, הם לא מגיעים לאתר אחד, ומצפים למצוא בו מידע בכל
התחומים האפשריים. זה בדיוק כמו בעולם האמיתי, אם אתה מתעניין בספרי פרוזה, אתה תקרא ספרים מסוג מסוים, ואם אתה מתעניין בספרי מדע בדיוני, אתה תיגש למדף אחר בחנות הספרים. אם אני מתעניינת בעיצוב פנים אני אחפש אתרים ובלוגים שמספקים מידע בנושא של עיצוב פנים, ולא אגלוש לאיזשהו אתר כללי ואחפש בו מידע בנושא זה. כל זה הגיוני לחלוטין. אם אתה חושב ליצור בלוג בנושא כוכב נולד, ואין לך זמן לצפות בכוכב נולד, ולכתוב על התוכנית, אז מה הטעם לפתוח כזה בלוג? חפש משהו שאתה יכול להקדיש לו זמן, ושאתה נהנה להקדיש לו זמן, מכיוון שאני רוצה לומר לך מתוך ניסיון אישי, שאם תקים בלוג שמושתת רק על הרצון שלך להרוויח כסף, תסיים בכך שלא תרוויח מזה כסף. זה חייב להיות בתחום שמעניין אותך, אחרת אתה לא תהיה מסוגל לספק תכנים מעניינים ואיכותיים לאורך זמן.