להרוויח כסף מתביעות

זה לא שאני מחפשת להרוויח כסף מתביעות, למען האמת העצה הטובה ביותר שאני יכולה לייעץ לכם היא להתרחק מבתי משפט, אבל יש מקרים מסוימים שאין בררה אלא להגיש תביעה כדי לשמור על זכויותינו כאזרחים במדינה הזאת. אנו חיים בחברה פסיבית. כאשר במדינות אחרות יוצאים לרחובות ומפגינים בקשיחות כאשר עולים המחירים, הרי שבארץ עליות חדות בדלק, ובמחירי המים, נענים בקול ענות חלושה מצד הציבור. כנראה שלאנשים בארץ אין כוח להילחם אין להם כוח לצאת להפגנות. איש איש בד' אמותיו. אנשים טרודים להביא פרנסה הביתה, מגיעים עייפים, ואין זמן וכוח להתארגן כנגד גזרות כלכליות.

הבעיה היא שהדפוס הזה חוזר בכל מיני מצבים בחיים. בתקופה שבה הרביתי לנסוע באוטובוסים, כמעט שלא האמנתי למראה עיני, כיצד חברת תחבורה גדולה עושה קופה על גבו של הציבור. אנשים נאלצים להצטופף ולהידחק בתוך אוטובוס המוביל אותם במשך שלושים או ארבעים דקות, בתנאים קשים. לעתים בקושי יש מקום לעמוד. לא אחת הייתי עדה לאנשים עצבניים שהתחילו לריב זה עם זה על כל תרוץ הכי קטן, מכיוון שזה ידוע שכאשר אנשים צפופים ודחוקים זה עלול לגרום לתגובות אגרסיביות. בפרסומת בטלוויזיה האוטובוס מפליג בנחת על הכביש, כאשר כל הנוסעים יושבים במקומותיהם, שבעי רצון ומאושרים. אחד קורא ספר, האחר נהנה ממוזיקה באזניות, אם וילדה מחייכות זו לזו, אידיליה מושלמת. כשרואים את הפרסומת הזאת, ממש עושה חשק לנטוש כל פעולה מהנה אחרת שאנחנו עושים ולרוץ אל תחנת האוטובוס הקרובה ולתפוס אוטובוס. אלא שהמציאות טופחת על הפנים בסטירה מצלצלת.
לתבוע פיצוי כספי
שמעתי כבר על הכול, על נהגי אוטובוס שחומקים ולא עוצרים בתחנות מסוימות, על אוטובוסים מדלגים. מה זה אומר מדלגים? חברה טובה שלי חיכתה לאוטובוס שאמור לעבור כל 20 דקות. היא המתינה במשך 50 דקות. זה אומר שלפחות אוטובוס אחד בכלל לא הגיע, ואולי אפילו שניים. החלק העצוב הוא שאנשים לא מתלוננים, ואפילו אם הם מתלוננים לא בטוח שיש מי שיטפל בבקשה שלהם באופן משביע רצון.

אם אוטובוסים לא מגיעים, ללא ספק מישהו כאן עושה כסף על הגב של הציבור. התאגיד הגדול והחזק חוסך כסף, חוסך בדלק ודמי נסיעה על חשבון הנוסעים. עכשיו אולי תגידו, מה איך הם מרוויחים? הרי אם האוטובוס לא יוצא הוא גם לא אוסף כסף מהנוסעים. אז זאת בדיוק הנקודה, מרבית האנשים שאני מכירה שנוסעים מהפריפריה אל תל אביב, מחזיקים ברשותם כרטיס חופשי חודשי, מה שאומר שהם כבר שילמו מראש את דמי הנסיעה. אחוז קטן מאוד של נוסעים באמת משלם במזומן או בכרטיסייה. אז מישהו כאן מתעשר על גבכם. אז זה אכן המקרה, אם אתם מרגישים שנפגעתם, אתם יכולים להגיש תביעה על פי חוק.

אולי אם תגרמו לתאגידים הגדולים לפצות אתכם באלפי שקלים, אולי זה יגרום להם לחשוב פעמיים, ולא להתרשל בעבודתם. אל תתעצלו תשלחו מכתבי תלונה בכל פעם שאוטובוס מאחר באופן משמעותי. ותשמרו עותקים של התלונות הללו. צריך להיות עקביים, אם לאחר עשרות פניות עדיין לא יתוקן המעוות, אתם רשאים לתבוע את החברה בבית משפט בתביעת פיצויים. בית משפט פסק 17,800 שקלים לאזרח בשם יצחק אשר נפגע שוב ושוב מאיחורים חוזרים ונשנים של אוטובוסים לאורך תקופה ארוכה. אם את או אתה נפגעים מפעילותה של חברת התחבורה, הרי שמגיע לכם פיצויים.