העבודה מהבית מייצרת חשבונות

אוי האמת היא שעל העניין הזה לא חשבתי בהתחלה בכלל. כשחשבון החשמל הגיע, שמתי לב שהוא גדול מהרגיל, וכך גם לגבי חשבון המים. כאשר עבדתי במשרד, אז המיזוג בקיץ, והחימום בחורף, סופקו לי אוטומטית על ידי החברה. המחשב שלי בבית דולק 24 שעות ביממה, וכנראה שגם מחשב ומסך צורכים עוד חשמל. ולא נעים להגיד, אבל גם כשהלכתי לשירותים במקום העבודה הקבוע שלי, אז בעצם השתמשתי במים של החברה. עכשיו כשאני עובדת מהבית, אם יש יום מאוד חם, אני מפעילה מזגן משעות הבוקר עד הלילה.
אני מדיחה את המים בשירותים ושוטפת ידיים, כל זה מצטבר לחשבונות החשמל והמים שלי. אני פתאום מבינה שהרבה מאוד כסף נחסך כאשר עובדים במשרד ומשתמשים במים של המשרד ובחשמל של המשרד.

אז מסתבר שהעבודה מהבית מייצרת חשבונות מנופחים יותר. אבל מצד שני נחסכים ממני הוצאות נסיעה כבדות. הדלק כיום מאוד יקר, וחנייה בתל אביב היתה עולה לי 500 שקלים בחודש, אז גם זה נחסך ממני. אז איכשהו אני לא חושבת שאני מפסידה משהו בגלל שאני מבצעת את עבודתי מביתי.

אני בכל אופן לא מוכנה לסבול כדי לחסוך עוד קצת בחשמל, וזה גם מה שאני ממליצה לכל אחת וכל אחד שמעוניין להיות כמוני ולא לצאת למשרד. אם לא נוח לי ולא טוב לי, אז אני לא מסוגלת לייצר תפוקה הולמת, וזה לא שווה את החיסכון של הכמה עשרות שקלים בחשמל. מה שכן אני יכולה להמליץ הוא לא להשאיר סתם מזגנים דולקים, לכבות אורות מיותרים. קרה לי כבר יותר מפעם אחת שיצאתי מחדר העבודה הממוזג שלי בבית, והשארתי את המזגן סתם דולק במשך שעתיים על ריק. אז תקפידו על העניין הזה, כי זה באמת סתם בזבוז מיותר. כשאתם יוצאים לזמן ממושך מחדר עבודתכם, כבו את המזגן (אם זה בקיץ) או את החימום (אם זה בחורף), הקפידו גם לכבות את האורות בחדר, ואם זה ליותר משעתיים, אז כבו גם את המחשב עצמו.

אני גם ממחזרת ניירות, כלומר כשמדובר בהדפסות שהן לשימוש עצמי שלי, אז אני מדפיסה מהצד השני של הנייר, וכך חוסכת בנייר. לגבי דיו למדפסת, הוצאות דיו עלולות להגיע לסכומים מבהילים, אני רוכשת דיו ממוחזר בהנחה משמעותית, וכך חוסכת מאות שקלים.