הסחות הדעת שלי בעבודה מהבית

צריך המון מוטיבציה לעבוד מהבית, אני אומרת את זה בנחרצות. נכון, גם בעבודה במשרד צריכה להיות מידה מסוימת של מוטיבציה, אבל תאמינו לי שזה ממש לא אותו הדבר. כשעבדתי במשרד בחברה בתל אביב, אז פשוט הייתי קמה באופן אוטומטי בכל בוקר לעבודה, מתארגנת ויוצאת מהבית, ברגע שהגעתי אל המשרד, והחתמתי כרטיס כניסה, ידעתי מראש, שאני נמצאת כאן בסביבה של המשרד במשך 8 השעות הבאות. אז מה כבר יש לי לעשות בשעות הללו? בעיקר לעבוד. כן, יוצאים לארוחת צהריים, קצת משוחחים עם חברות כמה דקות, פה ושם טלפון פרטי, אבל מרבית הזמן זאת עבודה נטו. וכשיום העבודה מסתיים, כשאני מחתימה כרטיס יציאה, זהו אני בדרך הביתה.

אבל כאשר אני מתעוררת בבית אל עבודה בבית, זה פתאום כל כך קשה. יש כל כך הרבה הסחות דעת. ואני לא מתכוונת לתינוק, אלעד הוא תינוק שקט יחסית. רק תאכילי אותו בזמנים הקבועים והוא ישן כמו תינוק ( :  העניין הוא שאני נזכרת שלא הכנסתי את הבגדים למכונת הכביסה, ושנשארו כלים מלוכלכים בכיור. אז אני לא מסוגלת להישאר עם המחשבה הזאת, ואז אני הולכת לחדר האמבטיה לטפל בכביסה, ואז אני מדיחה את הכלים. פתאום פה לכלוך קטן, שם צריך קצת לנקות, ומבלי לשים לב אני מגלה שעברו שעתיים. אלוהים אדירים, שעתיים! שעתיים תמימות התבזבזו לי, המחשב דולק ולא הקלדתי אפילו אות אחת. לא עשיתי כלום.

להזכירכם יש לי  לבצע 4 שעות עבודה – חצי משרה – מהבית. זאת עבודה שקשורה למקום העבודה הרשמי שלי, שאישר לי לבצע את העבודה מהדירה הפרטית שלי, בחצי משרה. אבל מעבר לזה יש לי עוד עבודות קטנות שאני עושה כהשלמת הכנסה, ואני גם עובדת על פרויקט באינטרנט, שאני מתכוונת להשיק בחצי השנה הקרובה, זה יהיה אתר מאוד מושקע. בכל זאת אני מתנחמת במחשבה שאילו הייתי עובדת במשרד, אז הייתי מבזבזת בדרכים בערך איזה שעה וחצי.  כך שהשעתיים הללו הם כאילו הזמן שהייתי בדרכים אל המשרד, ובחזרה מהמשרד הביתה. ושלא לדבר על האיחורים. כשאת מאחרת לעבודה תמיד מסתכלים עלייך בצורה כזאת, כאילו מה את מאחרת. אז לפחות כאן יורד ממני העניין הזה של איחורים לעבודה.  וואוו, עם כל הקשיים אין לכם מושג עד כמה זה טוב בשבילי לעבוד מהבית, אני פשוט לא מבינה איך הייתי מסוגלת לעשות את זה עד היום אחרת. רק עצם המחשבה לצאת החוצה ולנסוע את כל הנסיעה הזאת, הפקקים, הבלגנים. ובימים הגשומים האלה שיורד גשם כזה חזק, פשוט לא בא לי לצאת מסף הדלת. זה מזל כזה גדול,  אני באמת אסירת תודה על כך.