אולי עבודה מהבית באינטרנט ?

עד כה העבודה שביצעתי מהבית היתה 4 שעות עבור מקום העבודה הקבוע שלי, כאמור, שהסכים להניח לי לעבוד חצי יום, ומהבית. ועוד שעה ביום בתרגום מאמרים וטקסטים מעברית לאנגלית ומאנגלית לעברית. עדיין ראיתי שעדיין נותר לי זמן פנוי, ואני יכולה להקדיש עוד איזה שעתיים ביום לדבר נוסף. אחד הדברים שהחלטתי לעשות הוא להתחיל ולהקים עסק באינטרנט. חשבתי לעצמי, הרי יש לי עכשיו שנתיים שאני בבית. אז אולי זאת הזדמנות טובה להתחיל ולבנות עסק מהבית, ואולי תוך שנתיים, כאשר אצטרך לחזור ולעבוד במשרה מלאה במקום העבודה הקבוע שלי, מי יודע, אולי עד אז יהיה לי עסק שמרוויח יפה, ולא יהיה צורך בעבודה הקודמת, כשכירה. אני יודעת שכאשר יהיה לי עסק משלי, אני אוכל לטפח אותו, לשפר אותו, להשקיע בו, ולהעצים אותו. אני אוכל לקדם אותו לשלב הבא, ואז שוב לחזור על אותו התהליך, ואפילו להגדיל אותו עוד יותר.  

אני יודעת שלהקים עסק באינטרט זה הרבה יותר זול מאשר להקים עסק אמיתי. סתם לדוגמה, אין בכלל מה להשוות בעלויות של חנות אמיתית, ברחוב אמיתי, לבין עלויות חנות וירטואלית באינטרנט. זה יהיה פשוט מגוחך להשוות בין השתיים. מעבר לכך, אני יודעת שאם אצליח להקים ביזנס מוצלח און ליין, הרי שאוכל לשכפל את ההצלחה ולתרגם אותה לאנגלית, הרי כבר אמרתי לכם, אני מתרגמת טובה. והשוק בחו''ל הרבה יותר גדול מהארץ, כך שמודל שיצליח בישראל, יש בו פונציאל אדיר, לשווק את אותו הדבר לדוברי אנגלית, שהם כמובן הרבה יותר מאשר דוברי העברית בעולם. מה גם שמאוד קוסם לי העניין הזה של להיות עצמאית, ולא פחות קוסם לי להמשיך ולעבוד מהבית, כי אני מאוד נהנית לעשות את זה. להיות הבוסית של עצמי, לעבוד בשעות שלי, אני הרי בחורה  מאורגנת, ואין לי בעיה לארגן הכול סביב העבודה שלי. אני יודעת שזה לא מתאים לכל אחד, אבל מה שאני גם כן יודעת, זה שזה סגנון החיים שמתאים לי.

אז בהתחלה אפילו לא היה לי שמץ של מושג מה יהיה המודל של העסק שאותו אני רוצה לייסד. חשבתי על כמה כיוונים. ראשית אני כמובן  יכולה להקים אתר אינטרנט ולהציע בו את שירותי התרגום שלי, הרי אני מתרגמת מעולה, ועושה את זה במהירות וביעילות רבה. זאת אפשרות אחת, אבל בא לי לעשות משהו אחר, לא תרגום. את התרגום אני תמיד יכולה לבצע כהשלמת הכנסה. נו, איך להתחיל, ממה להתחיל?

העובדות מדברות בעד עצמן, ישנם יזמים רבים שעושים כסף מהבית באמצעות האינטרנט, מדוע שאני לא אהיה אחת מהם? כדי להרוויח כסף האם אני צריכה למכור משהו? סביר להניח שכן, אבל מה? זה כמובן צריך להיות משהו שפותר לאנשים בעיה, משהו שעוזר לאנשים, ושיש לו ביקוש. אבל מה כבר נמכר היטב באינטרנט? יכול להיות שמוצר חשמל, אבל אני לא מתכוונת למכור מוצרים פיזיים. אני הרי לא רוצה להתעסק במלאי של מוצרים, ובמשלוח, לא זה לא בשבילי. אני גם לא רוצה להתעסק עם החזרות, ותלונות של צרכנים. אז מה בעצם למכור, וממה יגיעו הרווחים?