להרוויח כסף - לחיי העבודה מהבית

לא לשווא הכותרת של היום היא לחיי העבודה מהבית. אני מרגישה שמהרגע שקיבלתי החלטה חד משמעית להישאר בבית ולהמשיך  ולגדל את את בני אלעד, הדברים באמת התחילו להסתדר כמעט מעצמם. לא, אני לא טוענת שהכל הלך חלק, ולא הכל היה פשוט, אבל מה שאני כן מרגישה זה שביום שהודעתי לבעלי ערן, שאני ממשיכה להישאר בבית ולגדל את בננו אלעד לפחות עד שימלאו לו שנתיים, חשתי בעצמה חדשה שלא היתה בי קודם. למזלי יש לי בעל תומך, אשר התייצב מיד לצידי ולא ערער על דברי. אם כך אנחנו צריכים להרים כוסית לחיים הוא אמר לי. ואכן פתחנו בקבוק שמפניה, השקנו כוסות, ושתינו לחיי העבודה מהבית. בשלב הזה אפילו עדיין לא היה לי שמץ של מושג איך אני הולכת לעשות את זה, ואיך זה אמור להתבצע, אבל בכל זאת אמרתי את הדברים בלב שלם, כי זה מה שבאמת רציתי בכל מאודי, וזה מה שאני מאמינה בו. אני מאמינה שאמא צריכה לגדל את התינוק, ולא לזנוח אותו.

ואז התהליך התחיל. התחלתי בזה שפניתי למקום העבודה שלי. האמת היא שלא היו לי יותר מדי ציפיות. בכל זאת קבעתי פגישה עם מנהל כוח האדם בחברה, ניהלתי שיחה עניינית שבה הסברתי את משנתי, הצהרתי בפניו שבכל מקרה אני אגדל את הילד עד גיל שנתיים, ואם הם מעוניינים שבכל זאת אמשיך לעבוד, אז הארגון יצטרך ללכת לקראתי. להפתעתי, בחברה קיבלו את עמדתי בצורה יפה. הם הבהירו לי, שאפילו אם איעדר למשך שנתיים, שווה להם לשמור עלי, כי הם מסתכלים על החברה במבט גדול, ולטווח ארוך. אבל מהר מאוד התברר לי שמה שהפתרון שהם מציעים, זה לא מה שאני רוצה. הם ניסו לשכנע אותי להגיע למקום העבודה בכל יום לארבע שעות. לא הסכמתי. אמרתי שכן, אני מוכנה בהחלט לעבוד ארבע שעות ביום, אבל חשוב לי שהעבודה תהיה מהבית, ולא בחברה עצמה. הם לא התלהבו כל כך בהתחלה, ואמרו שיחזרו אלי, ושצריך לדון בזה. בסופו של דבר הודיעו לי שהם יעשו את כל הסידורים המתאימים כדי לאפשר לי לבצע את עבודתי מהדירה שלי. זאת בהחלט היתה פריצת דרך בנושא. תוך יומיים הגיעו טכנאי החברה לביתי והתקינו את התוכנה שמאפשרת לי להתחבר אל מחשב החברה ולעבוד מהבית. כמובן שאני עשיתי את כל המאמצים על מנת להוכיח שבארבע שעות מהבית, אני מסוגלת להשיג הרבה, ונראה לי שבסך הכול המעסיק שלי עשה דיל טוב. מה שאני רוצה לומר הוא שברגע שאת מקבלת את ההחלטה, אז כבר עשית חמישים אחוז מהעבודה. והדוגמה שלי ללא ספק מוכיחה את זה.